سرخط خبرها
رئیس ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۳ در گفتگو با شهرآرا محله بیان کرد.

ضرورت مشارکت مردمی و همکاری مسئولان برای توسعه و پیشرفت شهر

  • کد خبر: ۳۰۴۱۰
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
ضرورت مشارکت مردمی و همکاری مسئولان برای توسعه و پیشرفت شهر
برنامه‌های امسال خدمات شهری این محدوده شامل پیگیری آذین‌بندی در فاز ۱ و ۲ شهرک مهرگان، ایجاد چاه‌های جاذب برای جلوگیری از آب‌گرفتگی، تسطیح و پاک‌سازی زمین‌های بایر، جمع‌آوری خاک و نخاله و لای‌روبی کانال‌ها، پیگیری انبار‌های غیرمجاز ضایعات و همچنین رنگ‌آمیزی دیوار‌های ناحیه است.

مغربی/شهرآرانیوز - مجید جوادی چهارراه مدرک کارشناسی‌ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی دارد و رئیس ناحیه ۴ (منفصل قرقی) از منطقه ۳ شهرداری است. با وی برای شناخت برنامه‌های انجام شده و مواردی که برای امسال در دستور کار قرار دارد گفتگو کردیم.

درباره موقعیت این محدوده که در سال‌های اخیر به شهر پیوسته است توضیح دهید؟
این محدوده تا نزدیک‌ترین نقطه شهری ۸ کیلومتر فاصله دارد و به‌صورت جزیره‌ای در حاشیه شهر واقع شده است. مساحت تقریبی آن ۵۸۶ هکتار و جمعیت آن بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر است. این محدوده از شمال به روستای فارمد، از جنوب به روستای علی‌آباد، از شرق به روستای قصر و از غرب به روستا‌های مقصودآباد و درابد امام متصل است.

فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده ناحیه ۴ شامل چه مواردی است؟
در بخش عمرانی کانالی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در بولوار کشمیری، کشمیری ۶ و همچنین بخش انتهایی بولوار ساخته شده است. همچنین ساخت سوله مدیریت بحران، مرمت کانال‌های ناحیه، اجرای جداول و زیرسازی معابر خاکی و آسفالت معابر را در دستور کار داریم. علاوه بر این، ساخت سیل‌بند خاکی برای جلوگیری از سیلابی شدن مسیل کال منطقه را نهایی کرده‌ایم. امسال در بخش عمرانی ناحیه ۴، تکمیل کانال بولوار کشمیری و اصلاح هندسی انتهای این بولوار، اجرای جداول و زیرسازی معابر خاکی، آسفالت بخش دیگری از معابر، تعمیرات اضطراری و رفع نمونه‌های خطری، تکمیل سوله مدیریت بحران و رفع مشکل آب‌گرفتگی کشمیری ۱۴ را در برنامه داریم. ۲۰۰ هزار مترمربع معبر خاکی در این محدوده باقی است و نیاز به همت همه مسئولان شهری داریم تا این مشکل به حداقل برسد.

مهم‌ترین برنامه‌های خدمات شهری در سال گذشته و امسال را توضیح دهید؟
در سال گذشته آذین‌بندی و ریسه‌بندی در بولوار کشمیری، رنگ‌آمیزی جداول و پایه تابلو‌های معابر و ترافیکی، پلمب انبار‌های ضایعات، جمع‌آوری نخاله، سرشاخه‌ها و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را انجام داده‌ایم. برنامه‌های امسال خدمات شهری این محدوده شامل پیگیری آذین‌بندی در فاز ۱ و ۲ شهرک مهرگان، ایجاد چاه‌های جاذب برای جلوگیری از آب‌گرفتگی، تسطیح و پاک‌سازی زمین‌های بایر، جمع‌آوری خاک و نخاله و لای‌روبی کانال‌ها، پیگیری انبار‌های غیرمجاز ضایعات و همچنین رنگ‌آمیزی دیوار‌های ناحیه است.

برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری در این محدوده چیست؟
سال گذشته فعالیت‌های مختلفی شامل نقاشی دیواری سطح ۳ بااعتبار یک میلیارد ریال شروع شد که ادامه دارد. تحویل، تجهیز و راه‌اندازی یک باب ساختمان به‌عنوان سرای محله و پویش مشاغل خانگی انجام شد. در این ساختمان آموزش مهارت‌های لازم در زمینه تولیدات مشاغل خانگی و اشتغال بانوان پیگیری می‌شود. همچنین جانمایی و نصب المان‌های فرهنگی در ناحیه و برگزاری نشست‌های محلی با مردم را در دستور کار داریم. بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و دیدار با مسئولان ادارات و مدارس در مناسبت‌های مختلف انجام شده است. از دیگر فعالیت‌ها در این بخش برپایی انتخابات شورای اجتماعی محله و برگزاری ۴۰ جلسه این شوراست که آمار کم‌نظیری نسبت به دیگر نواحی است. اضافه می‌شود پلاک‌گذاری ۵ هزار باب منزل در محدوده ناحیه ۴ انجام شده است. امسال هم نصب پلاک افتخار شهید کشمیری در ورودی بولواری به نام همین سردار شهید را در برنامه داریم. همچنین جانمایی المان‌های دائمی و نوروزی در زمان مناسب انجام خواهد شد. برگزاری مراسم مختلف دینی و ملی، جشن‌ها و اعیاد را درصورتی‌که منعی بابت کرونا در آینده نداشته باشیم، پیگیری می‌کنیم.

با توجه به شیوع کرونا چه برنامه‌هایی داشته‌اید؟
مساجد، محلات، مدارس و مکان‌های عمومی را ضدعفونی کرده‌ایم. بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول‌های ضدعفونی را در بین شهروندان توزیع کرده‌ایم. همچنین بسته‌های معیشتی با همکاری خیران و شهرداری بین خانواده‌های نیازمند ناحیه توزیع شده است. در چند نوبت هم در ناحیه برای افراد نیازمند غذای گرم توزیع شده است. همچنین بانکی از نام، نشانی و مشخصات افراد نیازمند ناحیه تهیه کرده‌ایم تا در مواقع نیاز به خدمات‌رسانی، دسترسی سریع‌تری به این افراد داشته باشیم. با توجه به لزوم فاصله‌گذاری، چندین نوبت از جلسات شورای اجتماعی را به‌طور مجازی برگزار کرده‌ایم تا الگویی برای جلوگیری از شیوع کرونا برای عموم همکاران و مردم منطقه باشد.

در بخش جلب مشارکت عمومی چه کرده‌اید؟
به نظرم بهترین راه جلب مشارکت عمومی برای پروژه‌ها استفاده از پتانسیل شورای اجتماعی محلات است. همچنین مدیران باید جلسات عمومی را با نیت همفکری، تبادل‌نظر و اطلاع از خواسته‌های شهروندان به‌طور مستمر برگزار کنند. شهرداری ناحیه در این بخش جلسات مختلفی با گروه‌های مردمی شامل خانواده‌های شهدا و ایثارگران، امامان جماعت و هیئت‌امنای مسجد، بسیج و نیروی انتظامی و گروه‌های مردم‌نهاد برگزار کرده است. از نتایج این مشارکت می‌توان به فعالیت‌های مهم در بخش فرهنگی و درآمدی شهرداری ناحیه ۴ اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->